گروه شهری: از 12بهمن با افتتاح تونل توحید به تدریج تحولات زیست‌محیطی بزرگی در پایتخت به‌وجود خواهد آمد

که مهم‌ترین آنها، کاهش مصرف سوخت و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

در همین رابطه،  مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، با تاکید بر کاهش آلودگی هوا و کاهش میزان مصرف سوخت در پی افتتاح تونل توحید گفت: براساس محاسباتی که بر مبنای سندهای دریافت شده از طرف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک درخصوص کاهش ترافیک  صورت گرفته است،

با افتتاح تونل توحید شاهد کاهش آلودگی هوا و کاهش میزان مصرف سوخت در سطح تهران به میزان قابل‌توجهی خواهیم بود؛ به‌طوری که کاهش آلودگی هوا 11هزار و 640 تن در سال و کاهش مصرف سوخت هم 26 میلیون لیتر در سال خواهد بود.

یوسف رشیدی با بیان این مطالب در پاسخ به این سؤال که افتتاح تونل توحید چه تاثیری بر زندگی ساکنان اطراف تونل خواهد گذاشت، گفت: از آنجایی که بخشی از ترافیک به زیر زمین انتقال پیدا می‌کند به‌طور طبیعی تاثیرات مثبت و بسزایی برای ساکنان آن حوالی خواهد داشت؛ چرا که میزان کاهش آلودگی هوا با فاصله  شهروندان از منبع آلودگی رابطه‌ای معکوس دارد.

وی افزود: بر این اساس، هرقدر شهروندان به منبع آلودگی هوا نزدیک‌تر باشند، میزان آلودگی هوا بیشتر خواهد بود؛ به همین دلیل هر قدر منابع تولید آلودگی را از اماکن مسکونی دور کنیم تاثیرات بهداشتی بهتری خواهد داشت.

رشیدی با بیان اینکه بوستان گفتگو به نوعی مکمل تونل توحید در کاهش آلودگی هواست، گفت: اساسا وجود گیاهان در کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها باعث جذب آلاینده‌هایی مانند منواکسیدکربن و دی اکسید گوگرد می‌شود که البته میزان جذب این آلاینده‌ها به نوع گیاهان و پوشش آنها نیز بستگی دارد.

با این تفاسیر، قرار گرفتن بوستان گفتگو در حاشیه بزرگراه تاثیر مستقیم و بسزایی بر زندگی ساکنان مجاور بزرگراه خواهد گذاشت.

علیخانی: شهرداری چهره شهر را دگرگون کرده است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری تهران چهره شهر را دگرگون کرده است، گفت: امیدواریم شهرداری فقط به پروژه توحید اکتفا نکند و پروژه‌هایی از این دست را در تهران بیشتر انجام دهد تا مردم تهران در یک رفاه نسبی از نظر ترافیک قرار گیرند.

قدرت‌الله علیخانی با بیان اینکه با توجه به وضعیت ترافیک تهران، اگر ده‌ها تونل دیگر نیز در تهران داشته باشیم، کم است، افزود: دکتر قالیباف در مدتی که تصدی شهرداری تهران را داشته مدیریت قوی و کارآمدی را نشان داده است و این در شرایطی است که دولت هیچ همکاری‌ای با شهرداری نمی‌کند.

وی گفت: دولت نه در پروژه‌های شهری به شهرداری کمک می‌کند و نه در متروی تهران همکاری داشته است و مصوباتی نیز که در مجلس داشتیم، دولت ادعا می‌کند اجرا کرده است، اما عملا خبری نیست.

علیخانی خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید تشویق شود و بازدید نمایندگان از تونل نیز به‌منظور تشویق وی صورت گرفته است. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، انتخاب محل احداث تونل توحید را بجا و مناسب دانست و افزود: تونل توحید در جایی بنا شده که محل تردد مردم به سمت حرم امام(ره) و قم است و مسیر بسیار پر ترافیکی بود که احداث تونل توحید می‌تواند بخش عمده‌ای از این مشکل را حل کند.

شهرداری تهران : برای افتتاح تونل توحید شما هم دعوتید

در آستانه افتتاح بزرگ‌ترین طرح عمرانی تاریخ مدیریت شهری کشور، اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران درباره نحوه حضور شهروندان در مراسم افتتاح تونل توحید اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تونل توحید به‌عنوان عظیم‌ترین پروژه تاریخ مدیریت شهری کشور نمادی از مدیریت کارآمد و جهادی فرزندان ایران اسلامی است. این پروژه عظیم که پس از قریب به 31 ماه تلاش شبانه‌روزی و در آستانه سی‌ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد، رکوردی بی‌نظیر در پروژه‌های عمرانی کشور بر جای گذاشت.

در آستانه گشایش این افتخار ملی به استحضار تمامی شهروندان فهیم تهرانی می‌رساند افتتاح تونل توحید برخلاف بسیاری از پروژه‌های عمرانی با حضور پرشور مردم و توسط آنان صورت می‌پذیرد که مسئولین کشوری و لشکری نیز به‌عنوان بخشی از مردم شریف و بزرگوار همگام و همراه آنان خواهند بود.

محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو، جنب بزرگراه شهید چمران ، امروز میزبان شهروندان تهرانی و مسئولان کشوری و لشکری برای افتتاح تونل توحید است. این مراسم مردمی در ساعت 8:30 بامداد آغاز می‌شود و در ساعت 9:33 همزمان با ساعت ورود تاریخی و پرمیمنت حضرت امام رحمت‌الله به میهن عزیزمان، تونل به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 100697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز